Kytlice – Lužické hory

Se značným odstupem bych si chtěl do internetového deníčku zapsat krátkou dovolenou, kterou jsme absolvovali v druhé půlce července 2009. Naším cílem se staly Lužické hory a jako konkrétní destinaci pobytu jsme zvolili turistické minicentrum – Kytlice. Obec v Lužických horách.

panska_skala_570

Panská skála u Kamenického Šenova

Na prodloužený víkend jsme naplánovali celou řadu výletů a doufali jsme, že nás nezradí počasí. Dopadlo to dobře. První den jsme zamířili na rozhlednu Jedlová (774 m n.m.), která se nachází na stejnojmenném kopci. Poblíž jsme navštívili Křížovou cestu (zastavení v přírodě, kde se natáčely některé scény z filmu Máj) a zříceninu Tolštejn. Na těchto třech místech se nám vždy otevřely krásné výhledy na Lužické hory – někde jsem si přečetl, že jde o zmenšeninu hor 🙂 Ano jedná se vesměs o nevysoké kopce, což jim neubírá na kráse, ba naopak.

klic_570

Pohled na kopec Klíč

Další den jsme strávili cestou na Luž (792 m n.m.) – nejvyšší vrchol Lužických hor. Opět byla možnost spatřit krásné panoramata. Na vrcholu Luž se nám trochu zamračilo a tak jsme raději rychle seběhli dolů – bez kešky 🙁 Nechtělo se nám ale riskovat bouřku na vrcholu. Večer jsme si stihli důkladně projít okolí obce Kytlice. Krásný vlahý letní večer.

cesta_570

Cestou z Kamenického Šenova do Kytlic

Následující den bylo pod mrakem a jemně pršelo. Chvílemi i více jak jemně. Přesto jsme se vydali na cestu do České Kamenice a vylezli až na Kamenický hrad s dřevěnou rozhlednou, která je vestavěna přímo do zříceniny kamenného hradu. Krása i pod mrakem. Hřebem dne byla Panská skála u Kamenického Šenova. Tam se s námi počasí již nepáralo a museli jsme utéci před bouřkou do místní hospůdky na pivo a klobásu. Mňam – velmi chutná bouřka. Po dešti jsme šlapali pěšky zpět do Kytlic – posilněni dvěma kousky Březňáka (místní pivo). Cestou nám neuniknul etážový lom Klučky, kde se nachází podobné výchozy čediče jako na Panské skále, ale není zde tolik lidnato a keška se hledá lépe. V obou případech jsme ale byli úspěšní 🙂

Poslední den jsme věnovali výstupu na Děčínský Sněžník, kde se také nachází rozhledna. Počasí se vydařilo a tak jsme prodloužený víkend uzavřeli pohodovou 4hodinovou dectou do Brna, která díky vlakům EC (čti EuroCity) proběhla velmi hladce.

Foto zde: http://picasaweb.google.cz/lukas.macur/Kytlice09

Jedna odpověď na “Kytlice – Lužické hory”